Co mne vedlo k založení této stránky?

 V listopadu 2007 jsem si zakoupila automobil zn.Chevrolet Captiva 2,0 Tdi. Po poslední garanční prohlídce (někdy koncem roku 2009) se začal v kabině vozu objevovat zápach. Zpočátku jsem se domnívala, že zápach je nasáván z venku (např. hořící odpadky v popelnicích stojících poblíž) nebo že např. někde kápnul olej při jeho výměně. Jelikož se zápach objevoval opakovaně, navštívila jsem znovu servis v Ostravě, kde mi sdělili podezření za vadnou-spálenou spojku. Byla jsem upozorněna, že si tuto opravu budu hradit, že se na ni nevztahuje záruka. Jelikož autem jezdívám v 90% úplně sama, bez nákladu, nikdy ne v terénu , tuto „diagnózu“ jsem si proto chtěla potvrdit nebo vyvrátit v jiném značkovém servisu. Auto jsem tedy zavezla do Havířova, kde mi po 2 dnech oznámili, že mi nebyl vyměněn pylový filtr během garanční prohlídky v Ostravě. Tento tedy vyměnili, auto vydesinfikovali a od té doby se opravdu žádný zápach neobjevil. Ještě při přebírání auta jsem se serv. technika opakovaně ptala, zda to nemohla být závada na spojce. On ji vyloučil. Poté s autem žádné problémy nebyly, byla jsem s ním i v Rakousku ( cca 2.200 km). Ovšem před 14 dny ve zcela běžném provozu, při plynulé jízdě, bez kontaktu se spojkovým pedálem se najednou něco zachrastilo a zvýšily se otáčky motoru. Spojkový pedál ztuhnul. ( Toto se stalo dne (asi) 6.4.2010-doklady mám u daň.poradce)

Nechala jsem jej, po tel.konzultaci s pracovníkem Chevroletu v Havířově, rovnou převézt odtahovou službou do Havířova. Ihned následující den jsem do servisu telefonovala, ale sdělili mi pouze, že auto budou převážet do Karviné. Od té doby co 2 dny telefonuji, dotazuji se, ale stále až do pátku 16.4.2010 se mi nikdo neozval, aby mi sdělil jakoukoliv informaci. Teprve v pátek mi zavolal serv.technik z Karviné, aby mi sdělil, že se jedná pravděpodobně o závadu na spojce, abych si přišla podepsat souhlas s úhradou ceny opravy ve výši cca 35-40.000 Kč. Po dalších mých dotazech jsem se dozvěděla, že auto nebylo vůbec rozebráno, tedy se mi zdá poněkud zvláštní, že oprava byla takto diagnostikována a rovnou zamítnuta. Proto jsem zavolala na kontaktní linku Chevroletu v ČR, hovořila jsem s panem Uhlířem, ten mi po tel. zjišťování oznámil rovněž, že z 99% se bude jednat o závadu, kterou si budu muset uhradit sama. Mám naježděno mnoho km s různými typy aut různých značek, ale ani v jednom případě se mi nestalo, aby auto mělo problém se spojkou, a to ani po 100-150tis. najetých km. Proto jsem se trošku porozhlédla na internetu a našla jsem hodně zajímavého:

 

1/ detailní popis postupu „uznávání reklamace„ v případě této poruchy od technika ze slovenského servisu

2/ popis téže závady jinými zákazníky

3/ několik inzerátů, ve kterých majitelé prodávají Captivu z r.2007 s ne mnoho najetými kilometry-a s novou spojkou. ( Zvláštní, že je nás tolik, co „stojíme 5 min. na křižovatce s nohou na spojce“…citace p… Uhlíře ze zákaznické linky)

 

 

Dále jsem hovořila se soudním znalcem z oboru automobil.technika. Uznal, že spojka je spotřebním materiálem, ale rozhodně ne s životností 35 tis.km (tolik asi mám nyní najeto).